۱۰ مهر ۱۳۹۱، ۱۵:۳۷

یادگاری خبر داد:

پژوهشکده سرب و روی در استان زنجان احداث می شود

پژوهشکده سرب و روی در استان زنجان احداث می شود

زنجان - خبرگزاری مهر: رئیس جهاد‌دانشگاهی کشور از راه‌اندازی نخستین پژوهشکده سرب و روی کشور در استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسن یادگاری گفت: با توجه به اینکه بحث سرب و روی یکی از دغدغه‌های استان زنجان محسوب می‌شود، نیاز است که مرکزی برای بررسی ابعاد پژوهشی این صنعت در کشور ایجاد شود که در صورت حمایت مسئولان استانی راه‌اندازی این پژوهشکده در زنجان محقق خواهد شد.

وی افزود: جهاددانشگاهی به‌عنوان یکی از نهادهای برآمده از دل انقلاب، نهادی است که حرکت در مسیر دستیابی به تحقق اهداف انقلاب را جزو وظایف خود دانسته و در این مسیر تلاش‌های فراوانی را انجام داده است.

یادگاری اظهار داشت: فعالیت‌های این نهاد انقلابی در عرصه‌های مختلف که با تکیه بر روحیه جهادی اعضای آن صورت گرفته است، جزو دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی در عرصه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و حتی اقتصادی محسوب می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در ابتدا در راستای احیای دانشگاه‌ها در مسیر تولید علم توسط شورای انقلاب فرهنگی شکل گرفت، ابراز کرد: امروز مهم‌ترین وظیفه این نهاد طبق مأموریتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی بر عهده جهادگران نهاده است، ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه است.

یادگاری تأکید کرد: جهاد‌گران جهاد دانشگاهی در بسیاری از موارد با کم‌ترین هزینه‌ها و با کار، تلاش و بهره‌وری بالا ده‌ها برابر اعتباری که هزینه شده است، ارزش افزوده تولید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه جهاد‌دانشگاهی در هر حوزه‌ای که کشور در آن احساس نیاز کرده با رعایت اولویت‌ها ورود پیدا کرده است، یادآور شد: خوشبختانه جهاد‌دانشگاهی با تکیه بر توانمندی‌هایی که در حوزه علم و دانش کسب کرده است، بیش از 300 هزار نفر دانشجو را تحت پوشش قرار دهد.

رئیس جهاد‌دانشگاهی کشور افزود: جهاد‌دانشگاهی در بحث فناوری‌های نو و علوم پزشکی در پژوهشکده رویان و ابن‌سینا فعالیت دارد و در بخش انرژی یعنی نفت و گاز فعالیت‌های خوبی داشته است که حاصل این تلاش‌ها، نصب دو دکل نفتی در میدان نفتی پارس جنوبی و انعقاد قرار‌داد برای راه‌اندازی 14 دکل جدید با شرکت نفت است.

یادگاری در ادامه یاد آور شد: در همین راستا موضوع فرستنده‌های رادیویی در دست اقدام است که در جلسه اخیر با رئیس‌ سازمان صدا و سیما اعلام شد که توانایی ساخت فرستنده‌های پرقدرت FM در این نهاد وجود دارد تا به این وسیله این صنعت به همت جهادگران دانشگاهی تبدیل به دانش بومی شود.

وی به عملکرد جهاد‌دانشگاهی در تحقق شعار "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" اشاره کرد و گفت: خوشبختانه جهاد‌دانشگاهی در این زمینه اقدامات مطلوبی داشته است که راه‌اندازی مرکز سلول‌های بنیادی، ساخت دکل‌های نفتی، توسعه صنایع شیمیایی و تدوین و تنظیم سند ملی توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری، از جمله این برنامه‌ها است.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور، با اشاره به فعالیت‌های جهاد‌دانشگاهی استان زنجان، ابراز کرد: امروز جهاد‌دانشگاهی با تکیه بر تجارب قبلی خود وارد مباحث علوم قرآنی شده است که در همین راستا جهاد‌دانشگاهی زنجان نیز در زمینه‌های پروژه‌یابی و بحث مطالعات میان‌رشته‌ای همچون "روان‌شناسی در قرآن" و "سلامت در قرآن" گام‌های مطلوبی در حوز‌ه‌های دانشگاهی برداشته است.

یادگاری گفت: همچنین معاونت فرهنگی جهاد‌دانشگاهی واحد زنجان در بخش انیمیشن، شبکه، فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای طرح‌های خوبی داشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به ساخت انیمیشن 20 دقیقه‌ای با موضوع "بیداری اسلامی" اشاره کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، تأسیس مرکز رشد فرهنگی جهت برقراری ارتباط با مراکز دانشگاهی، راه‌اندازی اولین کمپ گردشگری کشور برای اجرای طرح "ایران مهر پرگهر" و ایجاد نخستین کلینیک مشاوره بارداری را از برنامه‌های در دست اقدام جهاد‌دانشگاهی استان زنجان عنوان کرد.

کد خبر 1709241

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha